جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت ۵۹ شهید والامقام «عملیات مرصاد» استان سمنان در کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با یادآوری مقاومت و جانفشانی رزمندگان تیپ قائم(عج) سمنان در جریان عملیات مرصاد اظهار کرد: حضور «به‌هنگام» رزمندگان اسلام در این عملیات باعث شد نقشه دشمن برای پیشروی به کرمانشاه و همدان و سپس تهران درهم کوبیده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در یادمان عملیات مرصاد در «تنگه چهارزبر» کرمانشاه، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان بویژه شهدای عملیات مرصاد گفت: شهدای گرانقدر عملیات مرصاد، نقشی تاریخی و بی‌بدیل در دفاع از کیان انقلاب اسلامی ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ذکر نام شهیدان سرافراز محمود اخلاقی، عبدالله عرب‌نجفی، نوروز ایمانی نسب، محمدرضا خالصی و رضا نادری افزود: شهادت سرداران و رزمندگانِ با اخلاص استان در عملیات مرصاد، تلخ‌ترین اتفاق زندگی بنده بود چراکه این عزیزان از درجه‌ اخلاص بالایی برخوردار بودند بگونه‌ای که شهید حاج محمود اخلاقی پس از پذیرش قطعنامه حسرت جاماندن از قافله شهدا را بر دل داشت.

امام جمعه سمنان با تاکید تداوم راه نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهیدان اخلاقی، مداح، قنبری و خالصی پس از پایان جنگ این سعادت را داشتند که پروازی و آسمانی شوند و به همرزمان شهیدشان بپیوندند.

وی با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه شهید «رضا نادری» گفت: این شهید بزرگوار در وصیتنامه خود تبعیت از ولایت‌فقیه و حضور مستمر در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه همگان می‌دانست و می‌گفت مقلّد امام باید برای رفع نیازهای کشور و انقلاب در تمام صحنه‌ها حاضر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری مقاومت و جانفشانی رزمندگان تیپ قائم(عج) سمنان در جریان عملیات مرصاد اظهار کرد: حضور «به‌هنگام» رزمندگان اسلام در این عملیات باعث شد نقشه دشمن برای پیشروی به کرمانشاه و همدان و سپس تهران درهم کوبیده شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با نثار درود به روح بلند سپهبد شهید صیاد شیرازی و نیز سردار مهدوی‌نژاد گفت: شهید صیاد شیرازی در جریان این عملیات گفته بود گویا فرشتگان در خاکریزهای منطقه چهارزبر حاضر شده‌اند و در حال دفاع از کشور عزیزمان و انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت «ولایتمداری» و «حضور به‌هنگام» در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی افزود: اگر در دفاع از نظام، انقلاب و رهبری تاخیر داشته باشیم در تاریخ مانند جریان توّابین از ما نام خواهند برد، همانطور که توّابین نیز پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) متوجه عمق حوادث عاشورا شدند!

وی با بیان اینکه امروز نیز باید گوش و چشم خود را بر فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری متمرکز کنیم خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی افراد نسبت به توصیه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب کم‌توجهی می‌کنند که باید مراقب اینگونه رفتارها باشیم.

بر پایه این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام «سید محمد میرعلی اکبری» به روایتگری عملیات غرورآفرین مرصاد پرداخت و آقای «علی‌اکبر نظری» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای والامقام عملیات مرصاد نوحه‌خوانی کرد.

گفتنی است در عملیات «مرصاد» که در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۶۷ و به دنبال توطئه گروهک تروریستی منافقین برای حمله به خاک ایران، توسط رزمندگان اسلام در غرب استان کرمانشاه صورت گرفت صدها تن از اعضای این گروهک تروریستی به درک واصل شدند و تعداد زیادی از تانک‌ها، خودروهای زرهی و ادوات جنگی منافقین منهدم شد.

نقش تیپ قائم (عج) سمنان در این عملیات غرورآفرین به‌گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر سال ۱۳۸۵ به استان سمنان فرمود «همین تیپ قائم در عملیات مرصاد مهمترین نقش را ایفا کرد. شنیدم که نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد آنچنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد، تیپ قائم بود. اینها در تاریخ می‌ماند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha